اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین وضعیت پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری مشهد | از آسفالت ۸۰ هزار متر از معابر تا پایان فاز اول محدوده منفصل توس

  • کد خبر: ۱۸۱۴۳۰
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
آخرین وضعیت پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری مشهد | از آسفالت ۸۰ هزار متر از معابر تا پایان فاز اول محدوده منفصل توس
شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد، آخرین وضعیت پروژه‌های این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی خداشناس، شهردار منطقه ١٢، در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا در خصوص پروژه‌های زودبازده در این منطقه گزارشی را ارائه داد و گفت: اعتبار پروژه‌های آماده‌سازی معابر خاکی محلات چهار برج، کلاته برفی و فردوسی ٣٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم. مساحت معابر آسفالت شده ٨۶ هزار مترمربع و همچنین سنگ فرش خیابان‌ها ١٠ هزار متر مربع بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که از سال ٩٢ تا قبل از آغاز کار شورای ششم در ادوار مختلف در منطقه ١٢، ٧٠ هزار متر مربع آسفالت انجام شد، افزود:، اما طی دو سال اخیر از ابتدای کار دوره ششم تاکنون در قالب پروژه‌های زود بازده ٨٠ هزار مترمربع آسفالت انجام شد. گفتنی است در یک ماه و نیم گذشته ٢١ هزار متر آسفالت انجام دادیم و این نشان دهنده یک تحول عمرانی است.

شهردار منطقه ١٢ ادامه داد: از جمله پروژه‌های زود‌بازده انجام شده شامل بازسازی خیابان‌های خاکی معبر سواره رو محله کلاته برفی محله فردوسی و محله چهار برج، بهسازی و آسفالت مسیر‌های ورودی و خروجی گذر شاهنامه ۴۴ و روشنایی زیرگذر شاهنامه ۴۴، مشارکت در تکمیل مسجد جامع چهار برگ، مشارکت در تعمیر و تجهیز اساسی مسجد امام حسین (ع)، مشارکت در تعمیر و تجهیز محوطه سازی مسجد در شاهنامه ٢٣، محوطه سازی و خرید کفپوش، تهیه و نصب ۶ دستگاه لوازم بازی برای کودکان در منطقه متصل توس، تعمیر، خرید تجهیزات مرکز فرهنگی هنری و توانمندسازی و کارآفرینی رویش نوین وکیل آباد است.

خداشناس گفت: لازم به ذکر است همچنان محدوده منفصل شهری توس فاقد طرح تفضیلی است و همکاران با ابتکار خلاق، نبود طرح را جبران می‌کنند. عمده مسئله که در این مناطق وجود دارد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی است که با وجود نبود طرح تفضیلی همزمان با آسفالت، جمع‌آوری آب‌های سطحی را در حد توان انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: فاز یک پروژه‌های زود بازده در حال اتمام است و به زودی وارد فاز دوم پروژه‌های زود بازده خواهیم شد و امید داریم با اتمام فاز دوم تا انتهای دوره ششم بتوانیم اقدامات ارزنده‌ای انجام دهیم. از جمله مشکلات در شهر توس وجود یکسری تعارضات میراثی است که عملیات عمرانی را سخت می‌کند ما در منطقه ١٢ با وجود همه مشکلات سعی کردیم کار را با سرعت پیش ببریم. انجام پروژه‌ها مردم محور بوده و در اجرا عدالت توزیعی برقرار شده است.

شهردار منطقه ١٢ ادامه داد: نمونه‌ای از پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس شامل احداث پارک چهل بازه حد فاصل پل نمایشگاه تا پل پرتویی است که اعتبار این پروژه ۵ میلیارد تومان، ١٠ میلیارد تومان از اعتبارات بازآفرینی، ٢۶ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

وی گفت: از دیگر پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس احداث پارک رحمانیه ١٨ است که این پروژه به مساحت ٣٠٠٠٠ متر مربع است که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید اعتبار این پروژه ٢٩ میلیارد تومان است. همچنین احداث مجموعه ورزشی شهدای شهرداری به منظور افزایش سرانه‌های ورزشی در این منطقه با اعتبار ١٧٢ میلیارد تومان است. همچنین اتمام و احداث امتداد مسیر مشهد به چناران تا مهدیه به منظور برقراری دسترسی جاده شاندیز به تقاطع غیر همسطح آزادگان و ضرورت تکمیل کندرو‌ها پیش از برقراری اتصال پروژه آزاد‌راه مشهد به چناران را در دستور کار خواهیم داشت و اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه ٣٠ میلیارد تومان است.

خداشناس اضافه کرد: احداث باغ شاهنامه حد فاصل سه راه فردوسی تا کشف رود از دیگر پروژه‌های بزرگ مقیاس منطقه ١٢ است که اعتبار پیشنهادی برای فاز اول ٢٠ میلیارد تومان است اجرای این پروژه به منظور اصلاح و زیبا سازی منظر شهری، حذف دسترسی‌های غیر مجاز و بهبود و وضعیت ترافیکی ایجاد فضای سبز و برقراری دسترسی پیاده ایمن خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین تقاطع غیر همسطح مهدیه و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) که در مرحله امکان سنجی پروژه توسط مشاور سازمان حمل و نقل ترافیک قرار دارد، تقاطع غیر همسطح بلوار شاهنامه و بزرگراه پیام اعظم (ص) در مرحله تصویب طرح پیشنهادی در شورای همتا است.

بازسازی پیاده رو بلوار صادقیه حد فاصل الهیه تا مجیدیه، پیاده‌روسازی و تجهیز پیاده روی بلوار وکیل آباد و تکمیل فضای سبز و اصلاح هندسی تقاطع غیر همسطح آزادگان و بازسازی پیاده رو بلوار توس حد فاصل توس١٧ تا میدان هفت خان از دیگر پروژه‌های بزرگ مقیاس این منطقه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->